MenuLeft
MenuLeft
TopLeft   TopRight








BotLeft BotRight

رضايت مندي بيمار

حريري, طاهره (2008) رضايت مندي بيمار. In: سومین همایش روسا و مديران بیمارستانهای نیروهای مسلح.

[img]
Preview
Text
Proceedings of the Third Conference of the armed forces chiefs and hospital administrators.page43.pdf

Download (149Kb) | Preview

Abstract

مقدمه: يکي از عناصر اهداف حاکميت باليني فرهنگ سازي وجلب حمايت گيرنده خدمات در بيمارستان م يبا شد. امروزه مفهوم رضايتمندي بيماران در حوزه مراقب تهاي پزشکي اهميت ويژ هاي يافته وسازما نهايي که ارا ئه دهنده خدمات به مراجعين خود هستند , نظرات مراجعين را به صورت مستمر ارزيابي کرده تا عوامل نا رضايتي مراجعين را شناسايي کرده و جهت رفع نواقص تدابيري اتخاذ گردد. تعريف: اتخاذ تدابيري که در جهت برآوردن نياز هاي بيمار صورت م يگيرد. رضاي تمندي وقتي مفهوم پيدا ميک‌ند که درک صحيح و واقع بينانه اي از آن توسط بيمار به وجود آيد. رضايت مندي در دو حالت ارزيابي م يشود: -1 عوامل مربوط به تدارک و ارائه خدمات واقعي درماني -2 نتايج حاصل از درمان و مراقبت روش: ارزيابي رضايت مندي بيماران بايد يک برنام هي مستمر و مهم براي مديريت بيمارستان باشد. روش هاي ارزيابي: -1 مشاهده: هر کدام از اعضاي گروه ارزشيابي بيمارستان بايد از نقطه نظر رضايت مندي بيمارستان را مشاهده کرده و نظرات خود را در فرم مربوطه وارد نمايند. اين روش محدوديت دارد ولي به دليل اينکه بدون واسطه است مهم مي باشد. -2 گزارشات: گزارشات ممکن است کتبي و شفاهي باشند.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: WA Public Health
WA Public Health > Public Health Education WA.18
Divisions: همایش ها و سمینارها > سومین همایش روسا و مدیران بیمارستان های نیروهای مسلح
Depositing User: Editor2 Editor2 Editor2
Date Deposited: 25 Jul 2013 06:48
Last Modified: 16 Sep 2013 06:38
URI: http://eprints.ajaums.ac.ir/id/eprint/1157

Actions (login required)

View Item View Item
MenuLeft
Ajaums Repository is powered by EPrints 3 which is developed by the School of Electronics and Computer Science at the University of Southampton. More information and software credits.
EPrints Logo MenuLeft