MenuLeft
MenuLeft
TopLeft   TopRight








BotLeft BotRight

ورزش در آب

ناصري, ليلا (2011) ورزش در آب. In: اولین همایش سراسری دوسالانه طب پیشگیری و بهداشت دریایی بر روی شناورهای سطحی و زیر سطحی.

[img]
Preview
Text
Conference on Preventive Medicine and Public Health.page248.pdf

Download (416Kb) | Preview

Abstract

ورزش بيشترين توصيه پزشکان به همه افراد است. شما ممکن است جزو افرادي باشيد که به دلايل مختلفي چون آرتروز، اضافه وزن و يا شيوه زندگي بسيار کم تحرک، نگران تاثير منفي ورزش بر استخوا نها، مفاصل و ماهيچ ههاي خود باشيد. شايد پذيرفتن اين موضوع که به ورزش بپردازيد آن هم در آب ممکن نباشد. اما توصيه پزشکان به چنين افرادي همين است. بسياري از افراد حداقل به خاطر يکي از دلايل زير به ورزش در آب مي پردازند. تناسب و سلامت جسم: تقويت سيستم قلبي _عروقي، افزايش قدرت و توان عضلات، انعطاف پذيري، هماهنگي، چالاکي و تعادل جنبه هاي درماني: ورزش در آب به افراد آسيب ديده، اشخاصي که در دوران پس از جراحي يا بيماري شديد به سر مي برند کمک مي کند که بهتر و سريعتر بهبود يابند. رهايي از تنش: ورزش کردن در محيط آرام بخش آب به شما امکان مي دهد تا تن شهاي ناشي از کار، مشکلات و مسائل نگران کننده را فراموش کنيد و به ذهن خود استراحت بدهيد. آسايش: تاثير خنک کننده و احساس حالت ماساژ که از حرکت در آب به وجود م يآيد به فرد کمک مي کند بدون احساس گرما يا خستگي به انجام حرکات بپردازد. تفريح: محيط دريا محل مناسبي براي تفريح و شادي است و ورزش را به کاري مفرح تبديل مي کند. حرکت ورزشي شما در آب، در واقع عملي بر غلبه به مقاومت آب بر بدن فرد مي باشد. منظور ما از ورزش در آب شنا کردن نيست بلکه انجام حرکات ورزشي مانند آيروبيک، نرم شها، راه رفتن و پياده روي در آب است که اگر بطور صحيح انجام شود م يتواند همانقدر که انجام اين حرکات برروي زمين موثر است و يا حتي بشتر براي بدن مفيد باشند.اين ورز شها قدرت عضلاني، استقامت و انعطاف پذيري همچنين و تعادل بهتر را براي فرد به ارمغان مي آورند.پزشکان ورزش در آب را به ئلايل زير توصيه مي کنند: نيروي رانش آب تکيه گاه وزن بدن محسوب م يگردد. هنگامي که شما تا گردن در آب غوطه ور هستيد آب در حدود 90 درصد وزن شما را خنثي مي کند و بطور قابل توجهي از فشار خون بر روي مفاصل، استخوان و ماهيچه هاي شما مي کاهد. هنگام غوطه وري در آب جريان خون سريعتر م يشود و سلامت قلب و عروق شما را بهلود م يبخشد. فشار آب برروي بدن از شدت تورم و درد عضو آسيب ديده مي کاهد. فرد در هنگام ورزش در آب به واسطه اينکه اب محيطي متراکم تر از هوا است مقاومتي از 4 تا 44 درصد بيشتر از مقاومت هوا را تجربه مي کنيد. ورزش در آب و غلبه بر اين مقاومت مانند آن است که وزن ههايي به دست و پاي خود بسته باشيد يا با دستگا ههاي وزنه برداري به ورزش بپردازيد. با اين حسن که اين حرکات در اب کم خطر تر است. به واسطه کاهش نيروي جاذبه در اب شما مي توانيد که حرکات کششي که در اب قادر به اجراي آن نمي باشيد را به راحتي انجام دهيد. فشار عمق آب بر روي بدن مفاصل، ماهيچه ها و اندا مهاي داخلي در حين ورزش در آب مانند ماساژ به تمام بدن آرامش م يبخشد و مانع کوتگي بدن مي شود.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: WA Public Health
Divisions: همایش ها و سمینارها > اولین همایش سراسری دوسالانه طب پیشگیری و بهداشت دریایی
Depositing User: editor3 Editor3 Editor3
Date Deposited: 31 Jul 2013 03:53
Last Modified: 31 Jul 2013 03:53
URI: http://eprints.ajaums.ac.ir/id/eprint/1297

Actions (login required)

View Item View Item
MenuLeft
Ajaums Repository is powered by EPrints 3 which is developed by the School of Electronics and Computer Science at the University of Southampton. More information and software credits.
EPrints Logo MenuLeft