MenuLeft
MenuLeft
TopLeft   TopRight








BotLeft BotRight

مقايسه تاثير آموزش حفاظت فردي در حملات شيميايي به دو روش نمايش و شبيه سازي بر دانش ، نگرش و عملکرد دانشجويان کارشناس پرستاري دانشکده پرستاري ارتش

عبادي, منيره (2014) مقايسه تاثير آموزش حفاظت فردي در حملات شيميايي به دو روش نمايش و شبيه سازي بر دانش ، نگرش و عملکرد دانشجويان کارشناس پرستاري دانشکده پرستاري ارتش. Other thesis, دانشگاه علوم ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پزشکی ارتش.

[img] Text
2.docx

Download (13Kb)

Abstract

چکيده مقدمه: بسياري از کشورها بهصورت پنهان و آشکار به سلاح‌هاي شيميايي، ميکروبي و هسته‌اي دسترسي دارند. محافظت‌هاي فردي و جمعي اولين قدم دفاعي در برابر آلودگي با عوامل شيميايي است. هدف از اين مطالعه مقايسه تاثيرآموزش حفاظت فردي در حملات شيميايي به دو روش آموزشي نمايش و شبيه‌سازي بر دانش، نگرش و عملکرد دانشجويان پرستاري نظامي است. روش کار: پژوهش حاضر يک مطالعه کارآزمايي آموزشي است که بر روي 78 نفر از دانشجويان پرستاري دانشگاه علوم پزشکي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سال 1392 انجام شد. ابزار گردآوري اطلاعات شامل پرسشنامه جمعيت‌شناسي و آزمون سنجش دانش ونگرش و چک ليست عملکرد محقق‌ساخته بود. جهت تعيين اعتبار ابزار گردآوري داده‌ها از روش اعتبار محتوا وجهت تعيين پايايي ابزار از روش آزمون مجدد براي پرسشنامه دانش و نگرش وآزمون توافق نظر بین ارزیابان براي چک ليست عملکرد استفاده شد. نتايج با استفاده از شاخص‌هاي آمار توصيفي براي توصيف يافتهها و آمار تحليلي t مستقل، t زوجي، آزمون دقيق فيشر و کاي دو با در نظر گرفتن 05/0 P< تحليل شدند. يافتهها: ميانگين نمره دانش گروه آموزشي نمايش قبل از مداخله95/21 و براي گروه شبيه سازي67/22 (204/0p= ) و ميانگين نمره دانش گروه نمايش پس از مداخله31/ 26و براي گروه شبيه سازي 22/26 است (846/0p=). ميانگين نمره نگرش گروه آموزشي نمايش قبل از مداخله71/99 و براي گروه آموزش به روش شبيه‌سازي شده 86/102 (177/0P=) و اين ارقام پس از مداخله به ترتيب 29/105و 75/102 بود (28/0P=). ميانگين نمره عملکرد گروه آموزشي نمايش قبل از مداخله69/45 و براي گروه شبيه سازي97/44 (174/0p= ) و ميانگين نمره عملکرد گروه نمايش پس از مداخله81/ 70و براي گروه شبيه سازي 72/69 است (015/0p=). نتيجه‌گيري: نتايج نشان داد که آموزش موجب ارتقاي دانش، نگرش و عملکرد دانشجويان پرستاري در زمينه حفاظت فردي ميگردد ولي تفاوت آماري معناداري بين دو روش آموزشي نمايش و شبيه سازي در زمينه دانش و نگرش وجود ندارد. در صورتي که با توجه به ميانگين هاي حاصله، نمره عملکرد کسب شده در گروه نمايش از گروه شبيه سازي بيشتر است و از لحاظ آماري تفاوت معناداري باهم دارند. کليدواژه‌ها: حفاظت فردي، روش نمايش، روش شبيه سازي، دانش، نگرش، عملکرد

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: Research Plan
Depositing User: ePrint Admin Admin
Date Deposited: 19 Jan 2016 10:45
Last Modified: 19 Jan 2016 10:45
URI: http://eprints.ajaums.ac.ir/id/eprint/3475

Actions (login required)

View Item View Item
MenuLeft
Ajaums Repository is powered by EPrints 3 which is developed by the School of Electronics and Computer Science at the University of Southampton. More information and software credits.
EPrints Logo MenuLeft