MenuLeft
MenuLeft
TopLeft   TopRight








BotLeft BotRight

بررسی میزان تاثیر برگزاری آزمون های تکوینی بر نمرات حیطه دانش و مهارت فراگیران بخش داخلی در سال 93-1392

احسانی, میثم (2014) بررسی میزان تاثیر برگزاری آزمون های تکوینی بر نمرات حیطه دانش و مهارت فراگیران بخش داخلی در سال 93-1392. PhD thesis, دانشگاه علوم پزشکی ارتش.

[img]
Preview
Text
بررسی میزان تاثیر برگزاری آزمون های تکوینی بر نمرات حیطه دانش و مهارت فراگیران بخش داخلی در سال 93-1392.pdf

Download (204Kb) | Preview

Abstract

چکیده مقدمه: هر نظام آموزشی مستلزم آن است که ارزشیابی آموزشی درباره دوره های آموزشی آن انجام پذیرد و اصلاح و بهبود روند یادگیری در دانشجویان پزشکی سبب ارتقاء عملکرد آنها می گردد که در این میان ارزيابي تكويني در اصلاح و بهبود علمكرد دانشجويان از نقش ویژه ای برخوردار است. بر همین اساس هدف این مطالعه بررسي تاثير ارزيابي تكويني بر يادگيري دانشجويان بخش داخلي بود. روش مطالعه: در این مطالعه مداخله ای که به صورت یک بررسی تجربی انجام شد، تعداد 48 آزمون در 66 نفر از فراگیران بخش داخلی شاغل به تحصیل در بیمارستان امام رضا (ع) در سال تحصیلی 93-1392 مورد بررسی قرار گرفت. افراد به صورت تصادفی ساده در گروه تحت مداخله قرار گرفتند و تأثیربرگزاری آزمون های تکوینی بر نمرات حیطه دانش و مهارت آزمون های پایانی (آزمون کتبی، نمره بخش و نمره نهایی) بررسی گردید. یافته ها: در این مطالعه یافته ها نشان داد که برگزاری آزمون تکوینی در دانشجویان مقطع کارآموزی بر روی آزمون کتبی اثر بخش بوده است و تفاوت معنی داری بین گروه شاهد و مداخله وجود داشت (0001/0p=). بر اساس نتایج، برگزاری آزمون های تکوینی در دانشجویان مقطع کارورزی در نمره بخش (009/0p=) و نمره نهایی (004/0p=) اثر بخش بوده و تفاوت معنی داری بین گروه شاهد و مداخله وجود داشت. نتیجه گیری: با توجه به یافته های مطالعه حاضر و اثر بخشی برگزاری آزمون های تکوینی بر یادگیری دانشجویان پزشکی، توصیه می گردد اساتید به استفاده از ارزشیابی تکوینی با هدف بهبود یادگیری دانشجویان توجه نمایند واژه های کلیدی: اثربخشی، آزمون های تکوینی، دانشجویان پزشکی

Item Type: Thesis (PhD)
Subjects: Research Plan
Depositing User: ePrint Admin Admin
Date Deposited: 13 Jun 2016 05:22
Last Modified: 13 Jun 2016 05:22
URI: http://eprints.ajaums.ac.ir/id/eprint/3539

Actions (login required)

View Item View Item
MenuLeft
Ajaums Repository is powered by EPrints 3 which is developed by the School of Electronics and Computer Science at the University of Southampton. More information and software credits.
EPrints Logo MenuLeft